2019. augusztus 5. és 11. között a Rákóczi Szövetség által szervezett 21. Összmagyar Középiskolás táborban vettünk részt Sátoraljaújhelyen. A szövetség által idén megvásárolt táborhelyen ezen a nyáron második alkalommal rendezték meg a középiskolás tábort, ahová az egész Kárpát-medencéből 300 diák érkezett. Az egyhetes tábor első napján csoportokba osztottak minket, ügyelve, hogy különböző területek iskoláinak diákjai kerüljenek egybe. Ezzel lehetőséget adtak az ismerkedésre a felvidéki, kárpátaljai, erdélyi, vajdasági és az anyaországból érkező tanulóknak. A három kirándulós nap során meglátogattuk Kassán a Rodostó-házat, valamint játékos vetélkedővel ismertük meg jobban a várost. Felmásztunk a füzéri várba és a Megyer-hegyi tengerszemhez, ahol ügyességi feladatokkal folytatódott a csapatverseny. Megnéztük a sárospataki várat, valamint az Andrássy-kastélyt Tőketerebesen. Elutaztunk egészen Nagyszelmencig, az ukrán határig és bejártuk a Felvidéket. Esténként érdekes programokon vehettünk részt, mint például kvíz-est, színházi előadás, zenés irodalomóra vagy filmvetítés, amelyeken jobban megismerhettük történelmünket, kultúránkat és anyanyelvünket. A szombati napon felsétáltunk a sátoraljaújhelyi Kálváriára, ahol erdélyi diákok adtak műsort, valamint iskolánk tanulója, Győrfi Krisztián szavalta el Reményik Sándor Kegyelem című versét. Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat a tábor alatt, sok élménnyel és barátsággal gazdagodtunk. Szívből ajánljuk a tábort diáktársainknak! (Schlenk Viktória, 12/d osztályos tanuló beszámolója)