Gimnáziumunk a 2005/06-es tanévben hirdette meg először az iskolatörténeti gyűjteményhez kapcsolódó pályázatát Drexler Győző Edgard öregdiák javaslatára, aki a rendszerváltás után  aktív résztvevője volt az iskolával kapcsolatos emlékek összegyűjtésének. Nyugdíjas muzeológusként hetente egyszer a gimnáziumi gyűjteménnyel foglalkozott, rendszerezte, bővítette.

Ebben a tanévben több téma közül választhattak a diákok.

  1. A rendszerváltoztatás évei…… (interjúk, visszaemlékezések .)

Hogyan vélekedtek családod tagjai a Kádár-korszak végéről, változott-e a család helyzete, életminősége, lehetőségei az új politikai rendszer létrejöttével

A történelmi háttér megismerésén túl a kutató diákok számára is érdekes, hasznos ismeretek, emlékek, érzések kerültek elő az interjú elkészítése közben. A szülők, nagyszülők által megélt történelem – ez esetben a rendszerváltoztatás folyamata – lehetőséget ad a politikai események, ill. azok következményeinek, s a mindennapok megélésének a megértésére.

  1. Sebestyén Janka 9/a
  2. László Hunor 11/a
  3. Géczi Dóra 8/a és Zsiga Zsófia 11/d

 

  1. A Podmaniczky család és Frigyes báró aszódi kötődései – születésének 200. évfordulója alkalmából hirdettük meg.

Bár családja révén szorosan kötődött Aszódhoz, munkássága kapcsán mégis Budapest vőlegényeként közismert. Legfontosabb tevékenysége a Fővárosi Közmunkák Tanács munkájának irányítása, a főváros külső arculatának szépítése, modernizálása.

  1. Mertlik Emese 11/a
  2. Varró Dorka Evelin 9/c
  3. Dienes Mira Izabella 9/c

 

  1. Családom ikonikus tárgya

Olyan tárgy, levél, irat, könyv bemutatása, amely nem csak egy generációhoz kapcsolódik, hanem öröklődik tovább, fennmarad a család emlékezetében.

  1. Juhász Zétény 11/d
  2. Moór Eszter 11/b

A Petőfi-napon az első helyezettek röviden összefoglalták kutatásuk eredményét a 11. évfolyam diákjainak.

Gratulálunk a nyertes pályázóknak!

Fotók: Nagy Gergő 10.a)

p1005158p1005175p1005187p1005190