Gimnáziumunk a 2005/06-es tanévben hirdette meg először az iskolatörténeti gyűjteményhez kapcsolódó pályázatát Drexler Győző Edgard öregdiák javaslatára, aki a rendszerváltás után aktív résztvevője volt az iskolával kapcsolatos emlékek összegyűjtésének. Nyugdíjas muzeológusként hetente egyszer a gimnáziumi gyűjteménnyel foglalkozott, rendszerezte, bővítette.
Ebben a tanévben több téma közül választhattak a diákok.
- A rendszerváltoztatás évei…… (interjúk, visszaemlékezések .)
Hogyan vélekedtek családod tagjai a Kádár-korszak végéről, változott-e a család helyzete, életminősége, lehetőségei az új politikai rendszer létrejöttével
A történelmi háttér megismerésén túl a kutató diákok számára is érdekes, hasznos ismeretek, emlékek, érzések kerültek elő az interjú elkészítése közben. A szülők, nagyszülők által megélt történelem – ez esetben a rendszerváltoztatás folyamata – lehetőséget ad a politikai események, ill. azok következményeinek, s a mindennapok megélésének a megértésére.
- Sebestyén Janka 9/a
- László Hunor 11/a
- Géczi Dóra 8/a és Zsiga Zsófia 11/d
- A Podmaniczky család és Frigyes báró aszódi kötődései – születésének 200. évfordulója alkalmából hirdettük meg.
Bár családja révén szorosan kötődött Aszódhoz, munkássága kapcsán mégis Budapest vőlegényeként közismert. Legfontosabb tevékenysége a Fővárosi Közmunkák Tanács munkájának irányítása, a főváros külső arculatának szépítése, modernizálása.
- Mertlik Emese 11/a
- Varró Dorka Evelin 9/c
- Dienes Mira Izabella 9/c
- Családom ikonikus tárgya
Olyan tárgy, levél, irat, könyv bemutatása, amely nem csak egy generációhoz kapcsolódik, hanem öröklődik tovább, fennmarad a család emlékezetében.
- Juhász Zétény 11/d
- Moór Eszter 11/b
A Petőfi-napon az első helyezettek röviden összefoglalták kutatásuk eredményét a 11. évfolyam diákjainak.
Gratulálunk a nyertes pályázóknak!
Fotók: Nagy Gergő 10.a)