Iskolánk az idei tanévben is csatlakozott az európai Kódolás hete (Code Week) programhoz, mely október 7-22. között került megrendezésre. Ebben az időszakban számos eseménnyel igyekeztünk hozzájárulni az önkéntes kezdeményezés céljainak eléréséhez, így tanulóink körében nagyobb figyelmet kapott a programozás, az algoritmikus gondolkodás, a robotika.

Az alsó tagozaton minden tanuló részt vett valamilyen programon.

Nagy sikere volt a „Robotépítő szépségverseny”-nek, melynek keretében a gyerekek otthon építettek robotot. A robotoknak nem kellett működniük, csak „szépnek” lenniük.

A közel 100 elkészült robotból kiállítást rendeztünk, az őszi szünet után pedig az is kiderül mely robotok nyerték a szépségversenyt.

Szeretnénk megköszönni a sok- sok szülői, nagyszülői, családi csapatmunkát, ami nélkül az elkészült a robotok nem jöhettek volna létre.

Az osztályok Filmklub keretében a WALL·E című amerikai számítógép-animációs filmet nézték meg, mely elnyerte a legjobb animációs filmnek járó Oscar-díjat.

Az 1. évfolyamosoknak lehetőségük nyílt a kódolvasás és képábrázolás kipróbálásra. Kódoltak színekkel, megismerkedtek a koordináta alapú kódolással, a koordináták alapján keresték meg a különböző gyümölcsöket, járműveket, utasítás kártyák segítségével irányították a futball labdát a kapuba vagy a hercegnőt a kastélyba. 2-4. osztályok pontról pontra másoltak, pixel képet készítettek másolással, majd színek számokhoz, koordinátákhoz való társításával. Gyakorolták a koordináta alapú kódolást, ahol meg kellett adniuk a különböző állatok, épületek pontos koordinátáit, titkos üzeneteket fejtettek meg.

A 3. évfolyamosok online játékos kódfejtésen is részt vettek: titkos üzenetek, Morse-kódok, kód szerinti színezők, színek és formák kódolása, bee-botok irányítása, cézár-kerék feladatokat oldottak meg.

A 2. évfolyamos tanulók megismerkedtek a Bee-bot padlórobottal. Először a kis robot „ruháját” magukra öltve, próbálták ki a robot irányítását. A tanulók algoritmusokat dolgoztak ki, amelyeket egymás irányításával hajtottak végre.

Majd a számok világában röpítették a Bee-botokat, ahol játékosan gyakorolták a matematikai műveleteket, illetve lelkesen kincset gyűjtöttek a robotokkal.

A 3. évfolyamos gyerek megismerkedtek Scottie Go! játékkal, amely puzzle elemek és egy alkalmazás kombinációja. A játék főszereplője Scottie, a robot, aki űrhajójával a Földre zuhant, és a tanulóknak kell segíteni űrhajója megjavításában, hogy hazatérhessen.

A gyerekek csoportokban tevékenykedtek, karton puzzle elemeket (melyek az utasításokat tartalmazzák) megfelelő módon összeillesztették és az így felépített “kódot” tableten egy alkalmazás segítségével beolvasták. A sikeres beolvasás után Scottie végrehajtotta az utasításokat, a gyerekek pedig ellenőrizték, hogy helyesen oldották-e meg a feladatot.

A programról készült képek az alábbi hivatkozásra kattintva megtekinthetőek:

https://drive.google.com/drive/folders/101BL2QUd1ABoJgtJCbgt8VV9QlyDmstB?usp=sharing