Az Evangélikus Általános Iskola tanító nénije – Szűcs-Muri Mária – mester minősítésekor vállalta bemutató órák tartását kollégái számára.
Mivel a jelen helyzet miatt nem volt célszerű, hogy egyszerre többen legyünk egy helyen, ezért 3 matematika órán várt minket.
November 19-én Játékos feladatokkal; november 25-én és december 1-jén Szabadulószoba – a matematika órán témákban láthattunk komplex pedagógiai, tantárgyi és módszertani tudással tervezett; élményekben gazdag foglalkozást.
A matematika tanítása és tanulása során különösen nagy szükség van a szemléltetésre, a játékokra és a játékos feladatokra, hogy a gyermekekben a matematika ne valamiféle nehezen érthető, elvont tudomány képét keltse. Az érdekes feladatokkal megtartott tanóra motiváló, izgalmas élménnyé varázsolja a matematika tanulását.
Ezért a 4.b osztály matematika óráin folyamatosan jelen van a játék. Ezekből mutattak be néhányat az iskola tanítóinak. Az órákon végzett játékok minden alkalommal olyan feladatok, amelyek kapcsolódnak a tananyaghoz.
Az 1. órán különböző tanítási-tanulási munkaformákban megvalósuló játékos feladatokat végeztek a gyerekek. Ezen az órán láthattuk a „Nap számát”, „Kukás” és „Bumm”-os játékot, játszottak a gyerekek „Kő-papír-olló”-t, volt kódfejtés és nyomozás.
A másik két órán a Szabadulószoba – a matematika órán az igazi szabadulószobák mintájára: feladványról feladványra vezette végig a csapatokban munkálkodó gyerekeket a tanórán, míg végül mindenki megtalálta a lakatot nyitó kódot és „kiszabadult” a tanteremből. A feladatok között kerestek a gyerekek titkos számot, zárat nyitó kulcsot, betűszekrényből hiányzó számot, kódot, titkosírást és keresztrejtvényt fejtettek meg.
A gyerekek lelkesen, büszkén mutatták meg kedvenc matematikai játékaikat a tanítóknak.
„A lényeg, hogy a matematikát úgy kellene felfogni, mint egy természettudományt. Odamenni, megtapasztalni, kézbe venni, játszani vele.” (Holló-Szabó Ferenc)