A 3. évfolyamos környezetismeret tantárgy egyik fő témaköre a Tájékozódás az időben. A gyerekek a témakör: Növények életszakaszai témáját választották projektünknek, ezt dolgozták fel hagyományos és digitális eszközök, módszerek segítségével. A csoportok megalakulásuk után összegyűjtötték előzetes ismereteiket, majd kísérletbe kezdtek a bab fejlődésével kapcsolatban: melyek azok az életfeltételek, amely szükségesek a fejlődéshez. A babok elültetése után megfigyeléseiket, méréseiket megfigyelési naplóban rögzítették, fotókkal dokumentálták. A fotókból rövid videót készítettek.
Tapasztalataik és fantáziájuk segítségével mesét írtak a bab életéről, ezekből a mesékből, a Book Creator oldalon közös online mesekönyv készült. Prezentációt készítettek, amely megfigyelési naplót és a mérési eredmények alapján készült diagrammot tartalmazta. Az elkészült videókat, prezentációkat bemutatták társaiknak.
A növények fejlődését többféle módon ábrázolták, gyakorolták és mutatták be: illusztrációt készítettek, az így elkészült képek segítségével a Bee-bot/Blue-bot padlórobotok használatával egyszerű algoritmusok készítésével gyakorolták a növények életszakaszait, online játékos feladatokat oldottak meg, mondókát tanultak meg.
A projekt zárásaként a szülők babból készült finom falatokkal lepték meg a gyerekeket.