A nap célja az volt, hogy tanítványaink közelebb kerülhessenek, megismerkedhessenek régi és élő mesterségekkel, szakmákkal. Feladatunk volt a hagyományok, népszokások iskolai témakörök ismeretanyagára építeni. Alkalmazott módszerek: tanulmányi kirándulás, alkotás, mesefilm nézése, beszélgetés, szemléltetés, értékelés, kutatás voltak. Tudatosítottuk tanítványainkban azt is, hogy keresztényként sikereinkben Isten ott van, tőle kaptuk a tehetségünket, amiért hálával tartozunk.
A pályaorientációs napok feladatai:
3-4. osztály
Iskolán kívüli foglalkozások szervezése: Budapest Repülőtér; Iklad, Aszód védőnő; Aszód asztalos, autószerelő, fóliázó műhelyek
Produktum: Tabló készítése (fotók, rövid beszámoló; osztályonként 1 db)
1-2. osztály
Iskolán belüli foglalkozások szervezése
Mekk Elek az ezermester DVD megtekintése, beszélgetés a mesefilmről segítő kérdésekkel:
– Mi a szakmája Mekk mesternek a látott részben?
– Napjainkban van ilyen foglalkozás?
– Mi lett a mester kontármunkájának „gyümölcse”?
– Szerintetek hogyan kellett volna Mekk mesternek jól elvégeznie a feladatát?
Produktum: Cégér készítése egy szakmához (osztályonként 1 db A/3-as, vagy 3-5 db A/4 -es)
„Áldjad őt, mert az Úr megáldja minden munkádat!”